2011/02/25

Ein köro

som alltså betyder en körning på ren svenska.
Gårdagen blev litet .. annorlunda. Fick en förfrågan om jag kunde tänka mig att skjutsa goda vänner som skulle bege sig på resa. Drog slutsatsen att de skulle till tågstationen för vidare transport söderut. Och klart jag ställde upp. Dök upp på avtalad tid och när vi väl lastat in väskor och familjemedlemmar i bilen dristade jag mig att fråga när tåget skulle gå. "TÅGET?!!" frågade mor i huset och avslöjade att det ju nog var till flygfältet ca 100 km bort de skulle. Det är då jag ser ut som en fågelholk och hjärnsynapserna börjar gå på högvarv. Hur göra? Backa ut är inte att tänka på och efter några snabba samtal för att ordna saker och ting på hemmafronten, så styrde vi kosan söderut.
Vi hann jättebra och ja jag var jätteavundsjuk på alla flygresenärer som hade biljett och en vecka i solen fixad. Tänkte nästan höra med incheckningen om någon lämnat återbud och det händelsevis fanns någon överlopps biljett ... Att jag inte hade passet med glömde jag bort för en millisekund
Och sedan for glada familjen iväg till Kanarieholmarna och jag for hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar