2011/03/10

Stolt

Klart det värmer modershjärtat när äldsta dottern* först har en idé (eller rättare sagt flera), ritar, skriver, planerar. Därefter följer med mor sin till loppis och söker efter brunt tyg, blått tyg, svart tyg osv. Vet vad hon ska ha och är synnerligen målmedveten i jakten. (Summan blev facila 8 och 30 och då köpte jag en retroklänning + dito påslakan med). Bråttom bråttom hem. Funderar på mönster, funderar på medeltidstema. Hinner inte vänta på att vi ska tvätta tygerna som den nojiga modern (jag) vill. Syr, prövar, syr om.
Och det blir så bra och hon har sånt öga för detaljer och snitt. Redan. Förstås vill yngre systern ha en likadan outfit och det får hon också. Bara mindre.
Pride and joy. Och hon brås inte det minsta på mig. De hoppade nog över någon generation de generna. Och jag skulle så gärna sätta upp bildbevis men det går och får jag inte.

*Hon är 10 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar