2012/01/07

Vintrigt

Och en dryg vecka efter jul började det så snöa. Och fortsatte och fortsatte.
Idag på trettondagen smällde det till och blev köldrekord för denna vinter: 15 grader på minus här.
Den tjusiga snögubben/gumman är inte mitt verk men jag beundrar henne storligen. Och den gamla gurkan passar som en smäck där mitt i ansiktet.
Igår gjorde vi ett ryck och körde släng-spara-ge bort i "förrådet". Det som om allt går enligt planerna och tålamodet räcker en dag ska förvandlas till bastu/badrum/tvättstuga. (Martin Timell var är du?)
Idag haft kärt besök. Det minsta lilla livet växer så hon knakar. Så söt.


Fått sena TV-vanor förresten. Sett Mission Impossible 3 kvällar å rad. Mycket masker blev det.

2 kommentarer:

  1. Gott Nytt År.. önskar jag, en härligt lagom snötid till Er alla!

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år tillbaks!
    Just nu frysryser jag och längtar till sydligare breddgrader. Det blev som kallt mittiallt. Å andra sidan ska det väl vara såhär i januari, bara jag som förträngt det ..

    SvaraRadera