2012/02/22

Skrämskott

Man får sina skrämskott av livet emellanåt.
Minsta barnet skadade sig i pulkabacken igår. När jag hämtade henne var hon väldigt trött, närmast somnolent och hade kräkts. Fortsatte sedan att kräkas x flera här hemma.

Att vara i branschen hjälper inte alls sådana gånger, när det kommer till barnen är jag "hemmablind" och "bara mamma". Eftersom jag var vankelmodig om jag skulle åka in med henne eller inte var det bra att telefonledes få konsultera en erfaren kollega.
Hjärnskakning således men mot kvällen piggnade tösen till och blev sig alltmera lik. Idag har hon fått vara hemma och ta det lugnt. Mår bra.

2 kommentarer:

  1. Hälsningar till lilla E från Alva och mig! Hoppas hon mår bättre nu.

    SvaraRadera
  2. Hon mår prima. Det är bara hennes mor som (fåfängt) försöker sätta bromsklossar på henne så att hon ännu ska ta det lilla lugna.

    SvaraRadera