2010/08/18

Bemötande och respekt

Har av olika skäl funderat på dethär med respekt den senaste tiden. Ibland tycks vanlig enkel hövlighet vara väldigt långt borta. Hur väljer jag att bemöta andra och hur väljer jag att låta folk bemöta mig. Att inte ta någon skit (som någon som sa) men inte heller sprida dynga omkring mig.
Och så riktig rejäl navelskådning: bemötande inom vården. (Jo jag arbetar inom vården för den som inte redan visste det.) Oftast lyckas det väldigt bra men ibland falerar det rejält. Finns att jobba på där. För vissa mer än andra.

Och efter en lång jobbdag där jag bara var hem och svängde ett par timmar, känns det väldigt skönt att pusta ut. Har mycket att fundera på, mycket som jag vill göra och tiden räcker inte riktigt till.

Just nu kunde jag tänka mig att vara på väg till Hfors till exempel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar