2010/08/11

Millefiori



Man vet aldrig vad man hittar på måndagstorget här i stan. I måndags var det mulet och halvregnigt och inte riktigt så många försäljare som tidigare. Jag och en något motsträvig E gick en sväng (eller två).

Behållningen av kvällens torg blev ett halsband och ett armband i Millefiori-stil. Halsbandet har jag invigt idag, armbandet får jag återkomma till.

Vackert!

Tillägg:
Den vackra damen som gjort smyckena, står ikväll på torget i Karleby och säljer sina alster. Så skynda fynda ni som har nära till!

2 kommentarer:

  1. Fint fynd! Betydligt lättare att få hem än en säng förstås :-)

    SvaraRadera
  2. Onekligen lättburet :)

    Det värsta jag försökt få hem från en auktion (det var i Purmo faktiskt) var nog en tramporgel. Men jag fick hjälp förstås, som alltid. Folk är snälla och hjälpsamma.

    SvaraRadera