2010/10/08

Marknad



Marknad i stan. Den kloka och erfarna ( och giriga?) modern tar det lilla barnet i näven och går först till Tiimari där de köper en stor fin blank ballong för 3 euro. Därefter går modern och barnet till torget och beskådar marknadsvimlet. Men vart tog vimlet vägen egentligen?! Yttepytte få försäljare. Vad är det som händer? Är marknadsförsäljare ett utdöende släkte eller skyr de månne vår stad eller?... För såhär har det varit de senaste gångerna så man anar en trend.
Förutom ballongen då köpte jag blommor av en mycket trevlig försäljare (här kommer jag på mig att rodna faktiskt). Hmm, tycker nog att jag behöver litet fler blommor när jag tänker efter. Torget nästa imorgon då. Skämt åsido, asterbuketter i mängd och massor, bland annat.
Förstås köpte jag bulla och bröd av skolelever och gynnade därmed klassresor hit och dit. Självklart. Tradition. Gott.
Just nu sitter jag här och känner mig lätt blödig. Över vad ... ja rätt allmänt kan man väl skriva livets gång och hur fort åren svinner och bla bla bla.

Merete Mazzarella gillar jag förresten. Återkommer till det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar